Wednesday, July 23, 2008

Gerakan hanya hamba kpd UMNO sahaja

Umno Pulau Pinang mahu supaya papan tanda nama jalan bertulisan Cina yang dipasang oleh Pemuda Gerakan di beberapa jalan di sekitar bandar raya Georgetown sejak Isnin lepas diturunkan segera.

Ini krn isnin lepas, salah seorang anggota jawatankuasa Pemuda Gerakan, Dr Thor Teong Ghee bertindak memasang papan tanda itu di enam lokasi iaitu di Lebuh Pantai, Jalan Burmah, Jalan Macalister, Lebuh Carnavon, Lebuh Chulia dan Jalan C Y Choy. Pemuda Gerakan itu pada beberapa hari yang lalu berlagak lagak pandai disitu katanya mereka skrg ajar kerajaan Pakatan apa yg sepatutnya dibuat utk menjadi kerajaan negeri..



Ketua Pembangkang di DUN, Datuk Azhar Ibrahim berkata dia telah menghubungi Yang Dipertua Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) Datuk Zainal Rahim Seman meminta MPPP mengarahkan pihak yang memasangnya supaya menurunkan papan tanda itu.

“Jika mereka enggan, Datuk Zainal sudah memberi jaminan yang mereka (MPPP) akan menurunkannya sendiri,” katanya berlagak seperti macam dia adalah Menteri Besar di Pulau Pinang. Situ hanya ada Ketua Menteri lah encik..

Entah kenapa Yg Dipertua Majlis Perbandaran ini kenapa begitu dengar cakap ketua pembangkang itu memang menghairankan semua orang, adakah Pulau Pinang skrg masih dikuasai oleh Barisan?! Ini Yg Dipertua Pinang ini adakah alat kpd orang UMNO dan hanya akan kenali UMNO sahaja? Memang kena bawa pergi BPR check tengok adakah dia bersih atau kotor..

Pemuda Gerakan ini dah lupa ketua mereka adalah UMNO ke?! Pendapat saya Gerakan telah memang hampir boleh dibubarkan, rakyat Penang memang dah tak percayai dgn kebolehan Parti Gerakan itu lagi..

Sini ialah Malaysia lah!! Negara kita amat berfikiran racist dlm pemerintahan Barisan oleh itu tak akan akan benar adanya papan tanda bahasa Cina di Malaysia, dan ini telah di jelaskan oleh Menteri Besar Mohd Ali di Melaka.. Krn dalah perbuatan yg menderhaka dan peghinaan terhadap bangsa Melayu jika papan tanda di Malaysia ada tulisan Cina!!!

Malaysia dibawa pimpinan UMNO memang jelasnya amat "Racism".. Undilah UMNO dan sokonglah UMNO..

No comments: