Wednesday, July 2, 2008

Ketua Menteri Ali amat racist!!

Hari ini saya tengok blog ali rustam itu memang saya rasa amat marah dlm tulisannya mencaci dan menghinakan rakyat rakyat cina dan india,ini memang dia mahu cuba mengapikan isu sentiment perkauman dia boleh gunakan pelbagai alasan kononnya kini rakyat melayu telah dihina.. Memutar belitkan kenyataan utk menipu rakyat melayu.. Di Malaysia adalah wajar utk rakyat cina dan india disekat sekat sampai ke jalan buntu malah asyik dianiayai oleh orang orang umno tu dgn pelbagai fitnah, si Ali rustam ini memang racist berani dia katakan ini dihadapan penyokong penyokong cina dia itu katakan apa yg ditulisnya dlm blog dia say kata dia bagus!!

Itulah itu orang orang Cina dan India yg bodoh yg masih undilah BN, jika umno masih berkuasa diMalaysia saya yakin tak sampai 20tahun lepas yg mati bukan sahaja orang orang cina dan india tetapi semua rakyat Malaysia akan mati yang mati tu bukan betul mati tapi habislah..

Rakyat Melayu sering diapikan oleh konco konco umno bahawa rakyat melayu ditindas oleh rakyat Cina dan India dgn kata "tengok betapa miskinnya kamu semua dan tengok betapa kayanya mrk".. Adakah ini betul betul benar?! adakah semua orang Cina dan India hidup senang lenang? adakah semua orang melayu susah?!

Ini helah sampai bila bilanya juga berkesan jika rakyat tdk disatupadukan!

Ya kalau orang Cina dan orang India semua mati habis habis maka wang semua tu betul akan jatuh kpd rakyat melayu tetapi hanya jatuh pada orang kuat umno sahaja jgn mimpi mrk akan dermakan kecuali pada hari undi!!! Insaflah..

Apakah itu moral? apakah itu keadilan? dan dimanakah Tuhan? kita sebagai rakyat Cina telah amat susah dgn dasar kerajaan yg ingin memusnah dan menyekatkan kita agar kita dijadikan buruh sepanjang masa utk kepentingan mrk dan kini masih sering kali difitnah fitnah oleh kerajaan dlm pimpinan umno itu.. Selamatkanlah kita dimanakah Tuhan adakah kita dijadikan hamba abdi dan dijadikan senjata fitnahan umno sepanjang masa dan selama lama dan itukah dipanggil keadilan?!! Fikirlah kawan kawanku yang berbangsa Melayu..

Apakah benar tdk boleh semua rakyat hidup bersama?! boleh.. hanya umno tak boleh!!
Hanya orang orang yg tdk berpelajaran dan tdk berakhlak yg akan undi BN dan kini saya berasa syukur krn segelintir rakyat kini telah jadi pandai dan insaf tetapi masih byk yg bodoh oleh itu saya mendoakan agar Tuhan dpt membuka jgn mata tapi hati orang orang yg masih undi BN itu..

Dia skrg amat mata merah dan marah kerana Datuk Seri Anwar ingin mengangkatkan dasar ketuanan rakyat demi mencapai malaysia satu negara yg maju dan demokrasi, Si Ali masih ingat rakyat skrg adalah bodoh masih boleh ditipu dan diperalatkan oleh mrk umno utk kepentingan keluarga dan menantu mrk sahaja!!

Memang saya tak boleh tahan dgn si rustam itu sepanjang masa memperalatkan bangsa bangsa, semasa dhadapan melayu kata kata melayu dan dihadapan cina kata kata jadi pula cina.. Memang ular dua kepala!!!

1 comment:

Mohd Nadzri Kamsin said...

“Inflation ?? Women & Micro Economy, The Dinar & Dirham Solution”

Penceramah: Umar Vadillo (Cendikiawan Islam Sepanyol)

Tempat: Masjid Saidina Umar Al-Khattab, Bukit Damansara Kuala Lumpur.

Tarikh: 6 Julai 2008 (Ahad)

Waktu: 5 petang.

Semua dijemput hadir....