Sunday, July 20, 2008

Ong Tee Keat apa kebolehan menjadi Ketua?!

Tak faham apakah kebolehan Encik Ong utk menjadi ketua parti MCA yg mewakili majoriti orang Cina, adakah dia boleh dan berkemampuan utk menjaga hak hak dan kepentingan bangsa Cina?!

Saya berharap hasrat dia yg ingin gila kuasa itu jika ditukar menjadi hasrat utk menjaga bangsa dan negara kan lebih bagus dari berjuang bermatian demi kekuasaan malah dia tiada bakat utk menjadi ketua.. MCA telah tdk mempunyai orang berkaliber yang boleh menolong rakyat, tengoklah siapa diantara mereka itu betul berkemampuan?! Tidak!!!



Ini kita cakap bukan kanak kanak main kereta lumba masak la!!! Kita cakap ini pasal rakyat kamu orang dlm politik ini ingat main pasir ke?!

Saya masih ingat semasa debat MCA dgn DAP ,wakil MCA adalah Menteri Pengangkuatan En Ong dan Timbalan Menteri Pelajaran En Wee kini manakala DAP adalah seorang ahli Exco Perak YB Nga dan Speaker Selangor YB Teng kini, semasa debat kedua dua orang yg wakil MCA ini ditembak hebat soalan oleh DAP hingga mereka tidak tahu apa nak buat atau cakap dan saya hairan selepas pru12 dua dua ini mendapat jawatan dlm kabinet.. Orang tembak mrk macam mana MCA rolong rakyat dan apa yg mrk tolong?! Itupun mrk tdk dapat jawab macam mana boleh jadi ketua MCA ataupun Menteri Pelajaran kalau macam tu?! Mereka ini masih mentah saya harap Presiden MCA skrg bertimbang utk kepentingan keseluruhan masyarakat di Malaysia dan bukan saja kepentingan mrk saja, krn sepanjang mrk menjadi wakil mrk telah mengaut banyak keuntungan drpd rakyat dan tdk salah mrk membantu rakyat dlm masa kesukaran ini!!

Saya lebih rela Datuk Ng Yen Yen ataupun Datuk Fong Chan Onn memegang jawatan ini drpd budak budak mentah yg tiada kebolehan ataupun kemampuan.. MCA kini berada dlm keadaan yg huru hara kelam kabut semua ketua ingin melepaskan jawatan dan berhijrah bulan madu manakala yg pemuda mrk pula ingin bersaing mati matian utk jawatan tinggi demi kekuasaan?! Entah apa yg telah berlaku pada semua parti dlm Barisan tu..

Saya harap Ong Ka Ting jangan bertindak buta buta macam PRU yg lepas dgn meletakkan wakil dgn sesuka hati sehinggakan MCA kalah teruk, saya harap dia dapat menginsaf kesalahan dia dan berubah..

2 comments:

Anonymous said...

Alahai...

Ini tentang bertanding ONg Ka Ting tidak ada kuasa untuk menentukan sesiapa untuk bertanding.

Menurut perlembagaan MCA, sesiapa sahaja ahlinya boleh bertanding. Ini berlainan dari UMNO atau PR, bukan?

Saudara cadangkan Fong Chan ONn bertanding Presiden. Sudahkah saudara membuat sedikit kajian latar belakangnya? Seorang akademik yang di 'parachute' masuk oleh Ling Liong Sik. Tidak ada apa-apa 'achievement' yang boleh dibanggakan. Apa yang telah dicapai semasa beliau memegang jawatan Menteri Sumber Manusia dulu? Hampa...

Ng Yen Yen? Saya tidak ingat apapun pencapaian terror saudari ini. Pencapaian dalam line dancing adalah. PR bagus tapi tidak ada 'substance'

Saudara cadangkan calon lain lah.

Charlsen said...

Hai memang setuju dgn cadangan ikhlas kamu tu.. Tapi saya cadang kedua dua orang tua ini krn mrk ada sikit tua tentunya ada belajar sedikit pandai lebih baik dari budak mentah di MCA yg gila kuasa tu kan? Bukannya mrk ada kebolehan.. MCA memang dah tiada apa calon yang berkaliber, masa ini orang yg berkaliber akan jaga kepentingan rakyat dan bangsa tdk akan berada di pihak BN tulah melainkan mrk ada motif persendirian saja.. Darah segar semua berdiri menyokong PAKATAN=)