Wednesday, October 15, 2008

Bekas Agung pun boleh kena saman?

Hari ini semasa membaca berita saya terkejut bekas Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Ja'afar Tuanku Abdul Rahman bayar Standard Chartered RM3.5 juta ini krn saya baca buku sejarah ia memberitahu saya agung tak boleh dibawa ke mana mahkamah atau didakwa.. Mungkin saya telah salah atau tdk faham dan oleh krn sebab ini semasa mengambil ujian peperiksaan subjek ini gagal memberikan saya markah utk dapat A haha zzz, adakah semasa menjadi agung tak boleh didakwa dan selepas tdk memegang jawatan agung boleh tetapi berita itu kata semasa Standard Chartered dakwa baginda adalah Yg Dipertuan Agung?

Walaubagaimana pun ini membuktikan majlis peguam peguam telah berjaya membawa sedikit arus perubahan utk menjadikan negara kita lebih adil dan saksama.. Memberi imej yg positve kpd pedagang luar negara utk yakin bahawa Malaysia telah tak sama macam dulu selepas kuasa Barisan dikurangkan.. Sistem demokrasi lebih balance maka sitem perundangan juga akan lebih adil dan saksama=)

Tetapi macam mana pula kes Lingam dan Dato Najib?! Dgr kata Ketua Hakim baru selepas in bernama Tan Sri Zaki dan dia adalah kawan baik UMNO zz..

No comments: