Thursday, October 2, 2008

Rumah Terbuka?! Penyokong Hindraf dan Rakyat

Menurut berita seperti di UTUSAN entah benar atau tidak laporan ini krn pada masa ini media di Malaysia amat tdk boleh dipercayai=) Semalam semasa rumah terbuka PWTC sempena menyambut Hari Raya sekumpulan penyokong Hindraf tdk sepatutnya bertindak ganas dan melulu tanpa beratur sehingga mencetuskan huru hara buat seketika zzz.. Mrk seharusnya ikut law la, krn walaupun saya tdk berada disitu tetapi saya tahu suasana memang akan menjadi luar kawalan jika sekumpulan bertindak sebegini dan fikirlah bagaimana orang yg beratur sejak awal awal pagi?! Kita seharusnya menghormati semua orang pada masa itu dan bergembira menyambut hari yg bermakna ini bersama sama kawan kawan pelbagai masyarakat..

Hal ini disebabkan kesukaran rakyat berjumpa dgn Perdana Menteri ini zzz!! Sehingga kini saya masih tak akan percaya seorang budak mentah yg kata dia diliwat oleh Datuk Seri Anwar dpt jumpa dgn Timbalan Perdana Menteri dgn senang senang dirumah dia, memang jelas ini adalah bohong..

Situasi juga 2x5 di rumah terbuka Ketua Menteri Melaka suasana juga menjadi huru hara selepas hujan seketika pasukan RELA tdk dpt mengawal suasana selepas orang ramai bertindak ganas melanggar peraturan dgn tanpa beratur dan ganas menuju kehadapan=( Ibu bapa skrg amat lalai menjaga anak mrk krn mrk biarkan anak anak mrk itu disempit dlm situasi yg huru hara bukan sahaja itu ibu bapa yg sedang mendukung bayi juga mahu disempit dalam suasana yg kecoh itu semuanya demi ANG POW bernilai RM5 zzz disebabkan susah cari makan skrg..

Tetapi saya memang tetap sokong mrk pergi ambil wang itu krn ini semua adalah wang rakyat wang kita=)

Syukur tdk ada apa apa yg tak diingini berlaku dlm hari yg bermakna..

4 comments:

raja said...

copy dari utusan ka ahcai be fair if u want to report anything dont just copy from other umno news

Charlsen said...

aiks.. zzz akhbar Utusan buang kat sungai lebih baik la..

Cikli said...

the last time I bought utusan was 4-5 years back. at my brother's convo. because I need some paper to lapik duduk. really, no kidding la.

Berta Harian , last beli on 9th mac this year, for election results ma

Charlsen said...

honestly i swear i swear i swear in my whole life i nvr buy any Utusan newspaper.. haha what i buy only The Star=)

I only visit utusan on9 news only haha free wan ma got paid streamyx.. But when read at the utusan webpage i must make myself clear that i cant let myself being pyscho but their news=)

Their boss all datuk datuk and tan sri lai de.. All news just report the positive of UMNO only..