Monday, October 27, 2008

Taliban harus dikenakan hukuman!!!

Saya memang sedih setelah membaca berita bahawa seorang petani yg tdk berdosa dicungkil mata oleh sekumpulan penganas Taliban di wilayah Helmand.. Bukan sahaja itu mrk melakukan tindakan kejam yg tdk berperikemanusian dihadapan anak anak dan isteri petani yg malang itu!!!

Biasa mereka membunuh dan merogol ramai orang yang tidak berdosa seperti para petani, kanak-kanak dan wanita kerana menuduh mereka terlibat dalam kerja kerja perisikan. Pada masa dulu dengarnya moyang Taliban mengasas Taliban krn ingin menyelamatkan seorang gadis yg dirogol oleh penganas tetapi kini apa mereka jadi?!

Yg saya hairan kali ini mereka bertindak kejam terhadap seorang petani miskin yang tidak berdosa pula.. Mrk boleh bunuh dan dera dan seksa siapa siapa saja jika mrk syaki ataupun dgn alasan syaki sama serba seperti akta Ikut Suka Aku, asalkan disyaki kamu habislah!!

Bukan sahaja itu kononnya yg digelar pejuang Taliban sebelum ini pernah memancung kepala serta memotong telinga dan hidung ramai ramai penduduk yang dituduh menjadi tali barut kerajaan. Harap harap mrk yg lakukan kejam itu diterima balasan 10x ganda apa yg mrk lakukan itu=)

Ini bukan fitnah Taliban memang adalah penganas oleh itu saya berharap orang yg sokong Taliban insaflah krn ada segenlintir orang masih suka dgn konon yg digelar pejuang itu, saya juga pernah lihat cara mereka potong kepala manusia yg hidup hidup dgn pisau kommando mrk itu dalam video handphone Zzz..

No comments: