Thursday, October 9, 2008

Najib for No 1, Mat Taib for No 2

Deputy Prime Minister Najib Abdul Razak today announced he would be contesting the Umno presidency then the ex CM announced he will go to deputy.. Oh no what happen now?

ZzzZzzzzZzzzzZzzzZzzzzzzZzzzz......

Perebutan kuasa jelas berlaku di UMNO, saudara sekalian adakah anda semua masih ingat rekod Mat Taib pada masa dahulu?! Ini orang juga mahu menjadi PM Malaysia kelak ke?!.. Setiap kali saya tengok dia ini di TV berita, muka beliau memang tak boleh tengok adakah dia macam ini pun mahu jadi DPM?

Hairan kenapa baru baru ini tdk kedengaran ex CM Melaka itu? Jgn jgn Ex CM Tamby Chik yg byk skandal itu juga akan umum keluar bertanding timbalan presiden zz..

Walaupun saya bukan penyokong Barisan ataupun UMNO tetapi saya juga rasa bimbang tentang pemilihan mrk ini, krn itu yg menang bakal menjadi pemimpin negara kita.. Kuasa besar Malaysia masih dlm tangan Barisan saya juga mesti tolong mrk berkempen krn wang politik dlm mrk memang berleluasa..

"Haha saya sokong Tengku Razaleigh jadi Presiden dan Mukhriz jadi Timbalan Presiden"..

Saya menyeru ahli ahli UMNO akan mengundi pemimpin mrk dgn baik naik jgn sokong semata matanya utk wang atau populariti seorang itu, ini krn pemimpin seharusnya seorang yg berkaliber dan berkemampuan utk memimpin negara ini dgn baik.

Entah entah nanti keputusan mengejut keluar Dato Najib PM dan Mat Taib DPM dan manakala Khairy Ketua pemuda UMNO zzz.. Masa itu saya akan "KOk PIak" " (mengetuk dinding)dgn kepala krn masa hadapan kita semua akan sikit sukar utk jalan liao lo..

1 comment:

Ted Torrence said...

New Polls on UMNO: -
1. Should Members of Barisan Nasional converge to form a Single MULTIRACIAL Party?
2. Who do you want as the new Youth Chief for UMNO?
3. Who do you want as the new Deputy President for UMNO?
HERE - http://thexblogs.blogspot.com/