Monday, August 11, 2008

Bersih Permatang Pauh..

Setelah baca pelbagai berita drpd bakal president MCA liow tiong lai, Sammy Vellu, dan pembangkang BN drpd negeri kuasa Pakatan saya yakin gejala rasuah akan menjadi berleluasa pada 26 Ogos ini.. Krn didapati pihak BN amat amat risau kalah dlm pilihan raya kecil pada pengetahuan kita di Permatang Pauh memang benar kawasan kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga semasa beliau difitnah masuk penjara pada 1999pengundi dan penyokong disana rela berhijrah dari Umno utk menyokong PKR pada masa itu..

Dan pada 2004 memang terdapat gejala rasuah dan korupsi berlaku iaitu free televisyen free peti ais dan juga free 300 maka pada PRU11 Permatang Pauh hanya menang dgn majoriti yg kurang, ini memang hakikat krn kawan kawan saya dari masa itu semuanya bergegas balik ke Terrengganu utk undi Bn dapat RM300 itu..

Sekarang saya telah dengar pelbagai limpah fitnah drpd MCA liow tiong lai itu berkata Datuk Anwar pandai main isu sentiment perkauman saya betul tak tahan dengar ini krn yg biasa main isu ini bukan hanya orang Barisan ke?! Termasuk skrg dia juga main isu isu ini utk menakutkan pengundi Cina Zzz.. Dia beritahu media bahawa dia yakin ribu ahli MCA disana akan mengundi BN dan pengundi Cina disitu sebanyak 25% juga semua akan undi Barisan, betapa yakin muka dia dan ini merisaukan saya.. Eh kamu ini begini yakin ada rasuah mungkin berlaku ke Datuk liow?! Dah jadi Tuhan segala maha kuasa dia ini=)

Mari rakyat semuanya menyokong dan mengundi Pakatan jgn beri harapan pada Barisan lagi bahawa mrk adalah raja segala raja.. Rakyat mahu negara yg bersih dan pemimpin yg sayang pasa rakyat dan bukan pemimpin yg hisap darah kita dan memainkan isu perkauman seperti apa yg dilakukan oleh BN, kita Melayu, Cina, India, dan lain lain hendak hidup aman damai bersama sama seperti satu keluarga!!

No comments: