Thursday, August 14, 2008

Najib menitah Chong Wei menang pingat emas

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bertitah seperti raja bahawa dia mahu pemain perseorangan badminton negara, Lee Chong Wei menang pingat emas dan mencatat sejarah sukan negara.

``Saya harap Chong Wei tidak akan merasakan dia sudah sampai ke kemuncak kerana dia semakin menghampiri pingat emas yang diidamkan dan dinantikan oleh rakyat Malaysia,’’ katanya pada sidang akhbar selepas melawat Pameran Pertanian Hortikultur dan Agro Pelancongan (MAHA 2008) hari ini.

Apa maksud dia?! Menang kalah adalah depends pada perfomance kedua dua belah pihak dlm perlawanan susah nak kata siapa menang atau kalah krn kadang kala ia juga terpulang pada nasib dan ketenangan hati.. Adakah Chong Wei menjadi angkuh seperti bakal raja najib mongolia pada masa saat saat ini?! tdk.. Walaupun Agung kita Tunku Mizan juga tdk titah macam najib yg angkuh ini kata, Agung hanya terus memberi sokongan dan sentiasa mengambil berat dan berdoa agar Lee dapat membawa balik pingat emas pertama dgn penuh ikhlas.. Najib ingat dia tu apa kalau dia bukan anak kepada Tun Razak!!



Pada masa ini kita hendak sokongan kpd beliau (Lee Chong Wei)dan bukan memberi dia tekanan sebegini yang macam datuk najib kita buat!! seakan akan dia tdk turut gembira jika Chong Wei menang.. Ini bakal PM adalah memang racist yg tercatat pd sejarah benar dan juga orang yg disyaki terlibat dlm kes pembunuhan mongolia yg kejam!! Memang saya tak mahu jumpa atau tengok muka dia malah dgr katanya saya pun tak dpt terima!!

Semua rakyat Malaysia harap Lee akan menang pingat pertama olimpik tetapi memang saya rasa sedih dan marah dgr kata kata Najib Mongol ini!!

No comments: