Wednesday, August 13, 2008

UITM tdk akan terima bukan bumiputera utk selama lamanya.. Hasrat UMNO

Itulah Perdana Menteri kita ini, dah lupa moyang dia juga adalah orang cina.. Apa salahnya UITM terima hanya bilang yg begitu kecil iaitu 10% utk belajar di sana?! Bilangan 10% itu utk Cina, India, Kadazan, Iban dan warga warga asing dinegara lain adakah sgt keterlaluan?! Perdana Menteri moyang yg berasal dari Cina itu kata tak boleh terima dan itu adalah peraturan bagi UITM tak perlu bagi bukan bumiputera mugkin ini krn Pak Lah fikir kalau mrk mahu belajar hantarlah pergi ke universiti luar negara kan lebih baik.. Inilah PM Malaysia yg selalu kata dia PM utk semua bangsa dia akan membela semua rakyat..

Saya tak faham faham apa salah jika terima lebih ramai orang belajar disana, bukan ke pelbagai kaum dan warga asing belajar akan mengangkatkan dan menaikkan taraf nama UITM sendiri? Kita boleh kaji memang ada dalang di semua hal ug berlaku baru baru ini yg ingin mencemari nama baik Pakatan Rakyat dan juga utk menjejaskan pilihanraya kecil di Permatang Pauh krn takut Datuk Anwar akan kembali ke Parlimen kita ini..

Semua hal yg berlaku adalah angkara UMNO dan pelajar muda situ sepatut jgn berfikiran racist tiada keburukannya menerima bukan bumiputera! Motif YAB Khalid Ibrahim adalah utk membangunkan persahabatan antara kaum bersama sama belajar semacam sekeluarga, kini kerajaan Pakatan di Selangor ingin sikit sikit tolong orang bukan bumiputera maka orang UMNO akan mangatakan

"Oh ini tak boleh ini menghinakan bangsa Melayu tak boleh tak boleh, ini memang satu penghinaan besar bagi semua bangsa kita.. NEP oh tak boleh ini yg membela nasib kita Pakatan menghina bangsa Melayu.. oh Babi babi kotor tak boleh ini hinakan kita kalau UMNO bina itu adalah suci tetapi kalau Pakatan bina itu adalah penghinaaan bangsa Melayu!! Jalan jalan ada pelbagai bahasa tak boleh ini penghinaan datang Malaysia tak tahu bahasa Melayu baik jgn datang ini memang satu penghinaan kpd rakyat Melayu" Ini hanya segelintir dan ada byk lagi orang UMNO yg cuba megapi apikan krn tiada lain selain isu sentiment perkauman krn UMNO sedar bahawa Malaysia adalah sebahagian besar diduduki oleh rakyat Melayu dan strategik utk menang 100& dlm PRU mrk hanya mengapi apikan rakyat dan mrk tentu akan menang buat selama lamanya dan memerintah dgn kezaliman dan keganasan menindas rakyat!! Hairan apa gunanya MCA MIC GERAKAN itu jika mrk tdk dpt bela bukan bumiputera..

Gambar protest pelajar UITM yg bantah kuat tidak boleh terima bukan bumi..







Saya benar benar amat benci pada masa itu Tunku Abdul Rahman, Tan Cheng Lock dan VT Sambathan pada masa itu memisahkan rakyat rakyat kpd bumi dan bukan bumi.. Tindakan ini memang akan memecah belahkan perpaduan antara kaum.. Adakah Parameswara bukan dtg dari Indonesia?

"Sesiapa yg lahir di Malaysia dialah anak Malaysia dan dia adalah bumiputera"!!

Kpd UMNO.. Jgn zalim pisahkan kita bumi dan bukan bumi krn kita ingin hidup bersama sama dgn baik tak kira apa warna kulit jgn disebabkan nafsu politik kamu orang memisahkan kita!!

3 comments:

Anonymous said...

Hi,

I am a malay and I am also upset with the response from the student. I agree with the Selangor MB. Malays need to be competitive. Should not be in the comfort zone all the time.

Maybe the students are all UMNO (corrupted malays) agents. I bet you my ass they are not doing well in their studies.

Lazy bastards . Always want an easy life.

Charlsen said...

Me truly agree with u because universiti in Malaysia should be more competitive then only can grow..

We need to improve our universiti not just left there without any improvement by saying it's gud enough noneed trouble trouble..

See our whole country best and No.1Universiti Malaya if compare to the world we're only ranking in below hundred..Zz

I really admire and proud of the Menteri Besar Selangor YAB Khalid Ibrahim for his braveness to shows that he are a leader of multicolour who cares every ppl no matter what races or religion..

Haha that why Permodalan Nasional Berhad can be so successful when the time he is CEO..

Hanan Ya Manan said...

oh bila time untung, nak aja atas dasar keadilan dan samarata. abis setuju x kalau kita tutup semua sekolah cina/india? setuju x kalau mulai hari ini semua cina dan india diharamkan cakap mandarin, hokkien, tamil, telegu dll dalam urusan rasmi dan public cuma boleh cakap bahasa malaysia je selaku bahasa rasmi? nak cakap kat rumah boleh. setuju x kalau kita mansuhkan je cuti tahun baru cina? bukan cuti agama pun. setuju x kalau semua persatuan/dewan berunsur bangsa diharamkan? setuju x kalau iklan2 jawatan dilarang letak 'preferably chinese' atau 'must be able to converse in mandarin' di dada akhbar/papan kenyataan? setuju x kalau semua medium penyiaran radio& televisyen, billboard serta suratkabar, majalah hanya dalam bahasa malaysia dan inggeris? kalau kau boleh jawab setuju utk semua soalan di atas, kita boleh berbicara pasal kesamarataan....