Thursday, August 14, 2008

Calon Barisan baru Zz

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah telah dipilih malam semalam untuk mewakili Barisan Nasional (BN) bertanding dalam pilihan raya kecil kerusi Parlimen Permatang Pauh 26 Ogos ini.

Setelah UMNO lama berfikir akhirnya dapat juga pilih calonnya, memang benar kata Tun Mahathir bahawa tiada calon yg special dlm umno mampu cabar atau menandingi Datuk Seri Anwar=)



Gambar Najib tahniah kawan baik dia iaitu Datuk Arif dan manakala orang yg gagal dipilih calon jgn bersusah hati hijrahlah ke Pakatan Rakyat terutamanya sebelum ini Ketua Umno Permatang Pauh Datuk Abdul Jalil Abdul Majid berlagak lagak depan rakyat bahawa dia adalah calon yg paling sesuai dan kini hakikat adalah sgt menyedihkan hati Datuk Abdul Jalil ini.. Sedihnya Datuk tak apa berusaha lagilah..

Hairannya.. Akhbar online kepunyaan Barisan semuanya delete rencana bahawa Datuk Jalil adalah calon yg paling sesuai, spekulasi mrk selalunya salah dan ini amat kurang menyakinkan pembaca pembaca

Saya tak faham Datuk Arif Shah Omar hanya menang dgn majoriti 533 undi sahaja adakah dia mampu menentang atau berkebolehan mencabar pemimpin rakyat iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim?!! Dulu Barisan kata calon di DUN tdk boleh clash menjadi calon di Parlimen kan?! Skrg copy pula pattern dari Pakatan pula calon mrk boleh menjadi ahli dewan undangan negeri dan disamping menjadi MP zz.. Dah gilakah Barisan apa strategik yg kamu guna tu?! Begitu yakinkah akan menang?! Semua hanya ada UMNo kata tiada orang boleh komen UMNO kata benar maka itu adalah kebenaran tiada kesalahan oleh UMNO..

Yakin kamu orang yakin apa tu?!! Saya berdoakan agar kamu (Barisan) orang tu moga moga bukan disebabkan rasuah ataupun bersubahat dgn SPR dan beli undi pengundi! Saya benar benar harap Malaysia dpt jalankan sistem pengundian yg adil dan saksama pada pilihanraya kecil ini krn negara ini kata adalah negara demokrasikan, biarkan orang yg benar benar telus dan ikhlas yang ingin berkhidmat dan bela nasib rakyat dikampung menjadi pemimpin kita dan pada masa ini memang jelas bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim memang ikhlas utk menyelamatkan rakyat ..

Jika Barisan ataupun UMNO hendak gunakan wang kerajaan kepunyaan rakyat sejumlah berbillion billion itu utk memajukan jalan jalan dan longkang longkang di Permatang Pauh utk memang pilihanraya ini tak apa asalkan jgn merosakkan sistem keadilan pilihanraya di negara kita ini dgn membeli undi undi hantu atau bersubahat dgn pihak pihak tertentu..

Diharapkan SPR dapat gunakan dakwat yg dibeli itu drpd dibazir ataupun dijual balik dgn separuh harga dipasaran luar, memang tak faham barang barang kita beli akan naik tidak turun tetapi pihak kerajaan jual barang boleh boleh turun susah naik Zzz.. aiyooyoo..

Pada spekulasi saya selepas UMNO mengumunkan calon dia ini saya 90% yakin Anwar akan menang pada pilihanraya kali ini, kalau betul betul Datuk Ser Anwar Ibrahim kalah pada pilihanraya kali ini, ini dapat mejelaskan betapa gelap dan kotornya permainan politik dinegara ini dan tahniah ini adalah hasil daripada parti yg rakyat undi utk memerintah kita selama..

Pada masa itu rakyat betul betul mesti jgn buta lagi pilih kerajaan korup ini pada PRU13 utk memimpin rakyat Malaysia biar kita failkan Barisan di Muzium buat selama lamanya krn kita telah menyaksikan pelbagai kali pilihanraya dijalankan dgn taktik taktik yg kotor oleh mereka utk menang!!

Mahu main kotor pada piliharaya kecil disatu tempat adalah amat senang tetapi mahu main kotor pada PRU adalah sikit susah krn tdk mungkin dan mustahil mrk dpt beli kesemua undi Parlimen dan DUN..

Hidup Rakyat..

3 comments:

Anonymous said...

u n ur ancestors come here juz fllow d rules..no need 2 judge some1 wthout noe d truth..n msia melayu punye..

Charlsen said...

Kebenaran adalah Malaysia ialah kepunyaan Melayu, Cina, India dan orang orang asli!!! Kalau benar bumi adalah orang asli!!

Dah beratus dekad kamu masih tdk terima hakikat ini jgn kau hidup di bandar hidup dikampung baik sikit!!

Jgn komen isu sentiment racist dlm blog saya sini..

Hanan Ya Manan said...

hello charlesan. aku dah muak dgn alasan bumi ni bumi org asli. yg peliknya org asli x penah pun bising masa kerajaan melayu melaka perintah dulu. bahkan, bila portugis, belanda dan inggeris datang sini mereka berurusan dgn org melayu, raja melayu bukan org asli. bila tok nenek moyang kau laksamana cheng ho datang dulu adake dia berurusan dengan orang asli dalam hutan tu? xkan? dia pegi ngadap sultan melaka. dan cina zaman 1500 tu punya la tinggi nilai murni sampai keturunan cina (baba nyonya) bercampur aduk dlm masyarakat melayu yg jd induk masa tu. bahkan sampai skrg pun keturunan diorang lg selesa berbahasa melayu tanda mereka telah berasimilasi dgn masyarakat setempat. cuba kau bayangkan kalau org melayu pulak ramai2 pegi china ingat mcm tu je ke pemerintah china boleh terima mcm pemerintah melayu skrg? tp cina zaman skrg ni kurang ajar. mungkin melayu dah terlalu bagi muka pada kaum korang. mmg silap betul nenek moyang aku terima korang dulu beramai2 walaupun korang x boleh cakap melayu. skrg anak cucu dia kena tanggung akibat bela biawak hidup. sampaikan temasek boleh tukar nama jd singapura. yg best buku sejarah pun mula zaman raffles.